Loading...
Vijesti

DIGITALIZACIJA I SOCIJALNI DIJALOG U JEDNOM KLIKU

U procesu digitalizacije u djelatnosti trgovine danas i u budućnosti su veliki izazovi. Sve više radnika pogođeno je digitalizacijom i automatizacijom. No, još uvijek ne postoji točna procjena učinka digitalizacije radnih mjesta i tržišta rada u djelatnosti trgovine Hrvatske.

Stoga su 14. studenog, Zaklada Friedrich Ebert u Zagrebu, Sindikat trgovine Hrvatske i HUP – Udruga trgovine, zajedno organizirali Okrugli stol na temu „Trgovina u digitalnoj transformaciji“.

Domaći i strani stručnjaci tržišta rada i obrazovanja okupili su se i raspravljali kako digitalizacija utječe na radna mjesta i tržište rada u djelatnosti trgovine. Poseban osvrt bio je na specijalističke vještine koje zahtijevaju nove tehnologije, te kako socijalni partneri – Ministarstvo rada i socijalne skrbi, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, poslodavci i sindikati zajedno mogu pomoći radnicima u usvajanju potrebnih vještina i obavljanju novih poslova koji nastaju u novim oblicima trgovanja.


Trgovina predstavlja razmjenu roba i usluga i međusobno povezuje poljoprivrednike, proizvođače, veletrgovace, obrtnike, potrošače i građane. Djelatnost trgovine povijesni je generator promjena u društvu i trgovački poslovi unapređuju kvalitetu života ljudi.
U Europskoj uniji djelatnost trgovine osigurava 1 od 7 radnih mjesta i zapošljava 29 milijuna ljudi. Trgovina podržava i milijune ostalih poslova, a što je posebno vidljivo u svim oblicima lanaca opskrbe od malih i lokalnih proizvođača i dobavljača, sve do međunarodnog poslovanja.

Florian Haggenmiller, iz sindikata ver.di naglasio je da je funkcionalan i efikasan sustav tripartitnog dijaloga osnova njemačkog uspjeha u prilagođavanju radnika i gospodarstva promjenama koje zahtjevaju tehnološke inovacije. Za uvođenje novih tehnologija sindikatima i radnicima je važno da radnici sudjeluju u odlučivanju o uvođenju novih tehnoloških procesa. Time se osigurava jasnije i transparentije uvođenje digitalizacije i automatizacije i povjerenje radnika. Individualan pristup radnicima u učenju novih IT i digitalnih znanja, kao i dovoljno vremena da se radnici upoznaju i isprobaju rad sa novim tehnologijama preduvjet su za uspješnost digitalne transformacije na radnom mjestu.
Broj radnika u virtualnim poslovima (Cloud & Crowd Labour) u Njemačkoj sve više raste i ver.di intenzivno provodi kampanje učlanjivanja i unapređenja njihovih uvjeta rada.

Barbara Binder iz UNI Europe informirala je prisutne o zajedničkom radu sa Eurocommerce na projektu o socijalnom dijalogu usmjerenom na upravljanje i oblikovanje uspješne tranzicije trgovine u nove oblike trgovanja. U svim je državama članicama EU tripartitni socijalni dijalog usmjeren na unapređivanje i promociju obrazovanja i cjeloživotnog učenja za radnike u trgovinu. Zaključci projekta biti će prezentirani i hrvatskim socijalnim partnerima krajem 2019. godine.
UNI Europe i Eurocommerce pozivaju sve relevantne sudionike na međusobnu suradnju, uz razvijanja svijesti o važnosti i značaju uloge socijalnih partnera u definiranju i donošenju nacionalnih politika koje se odnose na tranformacije tržišta rada i usvajanje digitalnih vještina od strane radnika.


Pozitivne efekte digitalne transformacije, i za radnike i za gospodarstvo, moguće je ostvariti jedino kroz razvoj i osiguravanje transparentnog i funkcionalnog sustava socijalnog dijaloga na svim razinama.

Digitalizacija podiže razine izazova koje donose promjene, ali jednako tako kreira i mogućnosti novog zapošljavanja.